والدین خودخواه و دستور دهنده

والدین خودخواه کودکان خودخواه تربیت می کنند

telegram468 والدین خودخواه کودکان خودخواه تربیت می کنند

والدین خودخواه به چه والدینی گفته می شود و این نوع والدین چگونه والدینی هستند و چگونه رفتاری با فرزندان خود دارند و باید در رفتار خودشان با فرزندانشان تجدید نظر کنند

والدین آینه ی کودکان هستند و در خیلی از موارد ریشه ی رفتارهای نادرست کودک را باید در ویژگیهای اخلاقی و رفتاری والدین جستجو کرد.

خودخواهی هم به عنوان یک ویژگی اخلاقی منفی از این قاعده ی کلی مستثنی نیست . والدین خودخواه می توانند فرزندانی خودخواه تربیت کنند که خودشان را مرکز ثقل دنیا می دانند، اما والدین خودخواه چه ویژگیهایی دارند و اما آیا شما نیز جزء این گروه هستید.

-دستور والدین خودخواه کودکان خودخواه تربیت می کنند

والدین خودخواه

ویژگیهای والدین خودخواه

1. والدین خودخواه همیشه لباسی را که فرزندشان باید بپوشند انتخاب می کنند و در مورد مدل موی او تصمیم می گیرند و حتی نظر کودک را در این مورد نمی پرسند.
2. این نوع والدین همیشه بیش از حد به نمرات و وضعیت تحصیلی فرزندان اهمیت می دهند. آنها اغلب انتظار دارند که نمرات بالایی در مدرسه کسب کنند اما حاضر نیستند زمانی برای رسیدگی به وضعیت تحصیلی فرزندشان اختصاص دهند. و در رسیدگی به تکلیف درسی کمکش کند.
3. والدین خودخواه در مورد جزئیات تحصیلی آینده فرزندشان مانند رشته ای که باید تحصیل کند، برنامه های فوق العاده و حتی شغل او تصمیم می گیرند
4. این والدین به فرزندشان می گویند که باید با چه کسی دوست شوند و مدام می خواهند دور و اطراف فرزندشان را با آدم های خوب پر کنند و در دوستیابی هم دست فرزندشان را باز نمی گذارند.
5. این والدین فکر می کنند هر آنچه آنها می گویند درست است و حاضر نیستند از بچه شان مخالفتی بشنوند . آنها از فرزندشان اطاعت کامل را انتظار دارند

منبع : ایستگاه کودک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *